Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

BaRock

Διάβαζα της προάλλες ένα κείμενο στο οποίο ο συγγραφέας  μιλούσε για την πτώχευση των ηθών την σήμερον ημέρα, την εξάπλωση της βίας, την αχαλίνωτη απελευθέρωση του σεξ, τις υποκουλτούρες με τους εξωγήινους και  τα τέρατα από τον κινηματογράφο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια κλπ κλπ. . . Για να κατάληξη στο πρελούδιο του τρελά ερωτευμένου με το παρελθόν, τις παλιές καλές εποχές. Εγώ πάντως μπορώ να καταλάβω κάποιον του οποίου το λίμπιντο ανάβει η ελαφρά αλλά ντυμένη κατά τα άλλα
Flora by Massys Jan, 1559
 Κάποιον που θέλει να κατέχει την τεχνική του Βάκχου
Bachus Et Ariane by Agostino Carracci, after 1527
ή κάποιον που θέλει να συμμετάσχει σε όργιο
Garden of Earthly Delights(central panel)by Hieronymus Bosch, 1490-1510
Garden of Earthly Delights(central panel), detail
περί ορέξεως κολοκυθόπιτα
Pornocrates by Felician Rops, 1896
Μπορεί βέβαια οι παρελθοντολάγνοι να είναι πέρα της σαρξ, να είναι της θρησκεύτικης κατάνυξης, των πλασμάτων με χάρη, της έλλειψης βίας.
The Fall of the Damned by Dieric Bouts, 1450

The Fall of the Rebel Angels by Pieter Brueghel the Elder, 1562
Temptation of St. Anthony by Matthias Grunewald, 1515
The Temptation of St. Anthony by Salvator Rosa, 1646
Saint Wolfgang and the Devil by Michael Pacher, 1471-75
(Λένε πως ο διάολος έχει και πίσω μάτια αλλά και στο κώλο;;;;;)
Judith Beheading Holofernes by Caravaggio, 1598-99
The Head oh Medusa by Peter Paul Rubens, 1617
The Head of Medusa(detail)
Severed Heads by Gericault Theodore, 1818
(Ναι, ναι ανήκει στο κίνημα του Ρομαντισμού o παραπάνω κύριος)
Bearded Woman by Jusepe de Ribera, 1631
(Αν και Baroque αυτό θα πει Surrealismος)
Πάντως μιας και μιλάμε για χαριτωμένα πλάσματα θέλει να είσαι χαρισματικός δηλαδή με χαρίσματα(στην περίπτωση μας αρχιδάκια) για να τα δείχνεις ευθαρσώς. 
Tricouillard, Ανζέ, Ξύλινο σπίτι του 15ου αι.
Notr Dame de Paris
17th century Automaton by Manfredo Settala
Arent Van Bolten
Arent Van Bolten(detail)
Η κοινωνία αποτελεί εξωτερική παραίτηση. Παραιτούμαστε από κάποιες ελευθερίες και σε αντάλλαγμα κερδίζουμε τον πολιτισμό. Έχουμε προστασία απέναντι στη λιμοκτονία, στους ληστές και στη χολέρα. Είναι δίκαιη συναλλαγή. Την υπογραφεί για λογαριασμό μας το σύστημα την ημέρα της γέννησης μας. Παρ’ όλα αυτά, όλοι έχουμε έναν εσωτερικό εαυτό με πάθη, εκρήξεις, ένστικτα, ανάγκες, οράματα, φοβίες κλπ. Γι’ αυτό είχαμε ερωτικές γκραβούρες έχουμε playboy και αύριο θα έχουμε κάτι ανάλογο, είχαμε τα Gargoyles στη Notr Dame de Paris έχουμε τους εξωγήινους και θα δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα αύριο. Η αποσάθρωση των ηθών για την οποία πάντα κάποιοι ιεροκήρυκες μας προειδοποιούν μπορεί όντως κάποιες φορές να με ενοχλεί αλλά δεν με ανησυχεί είναι μέρος μιας διαδικασίας. Με ανησυχεί όμως που πλέον με τον καιρό η κοινωνική δομή(τεχνοκρατία, γραφειοκρατία, υπερωρίες, υπεραξία)  διαμορφώνεται έτσι ώστε να αδυνατούμε να έρθουμε σε επαφή με αυτόν τον εσώτερο εαυτό. Και όμως αυτός ο εαυτός καθορίζει μέχρι ποιο βαθμό τηρούμαι το κοινωνικό μας συμβόλαιο αυτός είναι αυτό που λέμε η προσωπική μας ευθύνη. Και ναι με ανησυχεί που έχουμε όλο και λιγότερη ευθύνη και είμαστε όλο και πιο ενταγμένη σε ένα αποπροσανατολισμένο σύστημα.